Gegroet
Beste Lezer!

Of, om het in onze termen te zeggen: TALOLO, de eerste letters van T-he AL-chemy O-f LO-ve.
Het komt van ons boek 'De Alchemie van de Liefde', een waar gebeurd liefdesverhaal.
Lees hoe we samen naar een Wereld van 'Vrede, Harmonie en Liefde' kunnen gaan!

Meer weten? Zie www.thealchemyoflove.org

maandag 8 april 2013

Helderziendheid


"De ware helderziendheid is een vermogen dat je slechts kunt ontwikkelen, door je te verheffen tot de top van je wezen, je hoger Zelf. Denk er elke dag aan dat je erin slaagt tot daar op te klimmen, dat je je ermee identificeert: je blijft zo lang mogelijk op die hoogte en van daar werp je je blik in het universum… Je hoger Zelf is alwetend, en omdat je je ermee identificeert, daalt alle kennis die je onbewust hebt opgedaan, geleidelijk af in je broodje shoarma en sta je versteld van alles waartoe je je plotseling in staat voelt te begrijpen, te ontdekken. De enige ware helderziendheid is die, die de ogen van de geest jou geven. In het begin heb je de indruk niets te zien, maar zet door… Door elke dag moeite te doen je met je hoger Zelf te identificeren, bewerk je het terrein voor de ware helderziendheid." Omraam Mikhaël Aïvanhov.


Helderzienden en helderziendheid
Helderzienden kunnen zien wat anderen niet kunnen zien. Door hun helderziendheid krijgen ze beelden over gebeurtenissen in de toekomst. Het kenmerk van een echte helderziende is betrouwbaarheid. Onderzoek altijd wat een helderziende zonder voorkennis weet. Helderziendheid kun je nauwelijks aanleren, het is eerder een gave. Als de helderziende aanleg er is, kan het krijgen van helderziende waarnemingen overigens wel worden ontwikkeld. Door het dagelijks bezig te zijn met helderziendheid en het doen van helderziende waarnemingen, gaat een helderziende steeds meer 'helder zien'. Helderziendheid is bij sommige helderzienden aangeboren, bij anderen later ontstaan. De helderziende Peter Hurkos (Peter van den Hurk) bijvoorbeeld, werd helderziend na een val van een ladder. Zelf ben ik op tweejarige leeftijd met mijn hoofd keihard op de stenen keukenvloer gevallen. Mogelijk is mijn helderziende gave hierdoor sterker geworden.

Helderziende dromen
Zelf heb ik geregeld helderziende dromen, bijvoorbeeld over cliënten of familieleden. Ik droom dan bijvoorbeeld wat ze mankeren, of waar ze gewoond hebben, enzovoort. Zo heb ik vlak voordat mijn dochter een vriendje kreeg hier een helderziende droom over gehad. Zij had daar zelf op dat moment nog helemaal geen idee van. Dat ze zó snel een vriendje zou krijgen (ik droomde dat ze er al een had) lag dus geenszins voor de hand. Ook heb ik wel eens helderziende dromen gehad over onbekenden, met verifieerbare feiten over hun privé-leven. Mijn helderziende dromen komen meestal letterlijk uit. De helderziende beelden kan ik vaak letterlijk interpreteren. Wat ik helderziend doorkrijg, gebeurt ook. Soms is er sprake van 'symbolische helderziendheid'. Nadat ik bestolen werd door een huisgenoot droomde ik bijvoorbeeld over witte duiven en wist toen dat de dief het gestolen geld zou terugbetalen. Een jaar later heeft hij alles inderdaad netjes terugbetaald. Helderziende dromen, en helderziende waarnemingen, geven mij dus belangrijke informatie over mezelf en anderen!

Hoe weet ik of ik helderziend ben?
Ga na of je wel eens dingen en voorvallen "ziet" die nog niet gebeurd zijn en die je onmogelijk kan weten. Je mag jezelf helderziend noemen wanneer jouw helderziende waarnemingen de toevalskans overtreffen. Wanneer jouw helderziende beelden of ingevingen nuttige informatie geven die jou en anderen onbekend is, ben je mogelijk helderziend. Komt het vaker voor dat jouw helderziende waarnemingen kloppen, doe dan eens een test om te bepalen waaruit jouw helderziendheid blijkt. Het Parapsychologisch Instituut en het Van Praag Instituut kunnen je met je helderziendheid verder helpen. In mijn praktijk begeleid ik bovendien mensen met helderziende gaven. Ook als je helderziendheid niet zo sterk ontwikkeld is, kan ik je verder helpen. Voor de beroepshelderzienden of de zeer begaafde helderzienden is een parapsychologisch onderzoek vaak verhelderend. Dat helderziende waarnemingen moeilijk wetenschappelijk te bewijzen zijn, is voor het verschijnsel helderziendheid nadelig. Hierdoor wordt een helderziende, hoe getalenteerd ook, zelden serieus genomen door rationeel denkende "verstandsmensen".

Welke helderziende is betrouwbaar?
Of een helderziende betrouwbaar is of niet, kun je zelf vaststellen. Zijn veel mensen erg onder de indruk van deze helderziende? Zijn de helderziende waarnemingen van deze helderziende vrijwel allemaal correct? Kunnen zijn helderziende beelden onmogelijk op toeval berusten? Als het antwoord op deze 3 vragen JA is, heb je te maken met een begaafde helderziende. Besef wel dat een helderziende een mens is en geen robot. Je kunt helderziendheid en helderziende waarnemingen niet naar believen aan en uit zetten. Helderziende beelden ontvang je niet op commando. Het enige wat je kunt doen, is je open stellen voor helderziendheid en het doorkrijgen van relevante informatie in helderziende beelden. Maak contact met je onderbewustzijn. Dit kun je doen door enerzijds ontspanningsoefeningen, zoals yoga en Tai Chi (zie op deze blog in het submenu Energiewerk) en anderzijds door je open te stellen voor de 'intuïtieve kanalen', die bij elk mens, zij het in de meeste gevallen sluimerend en rudimentair, als overblijfsel uit de oertijd, aanwezig zijn.


Graag verwijzen wij ook naar ons boek 'De Alchemie van de Liefde' zie www.thealchemyoflove.org en www.lifefocus.be,

Het team van 'De Alchemie van de Liefde'.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten