Gegroet
Beste Lezer!

Of, om het in onze termen te zeggen: TALOLO, de eerste letters van T-he AL-chemy O-f LO-ve.
Het komt van ons boek 'De Alchemie van de Liefde', een waar gebeurd liefdesverhaal.
Lees hoe we samen naar een Wereld van 'Vrede, Harmonie en Liefde' kunnen gaan!

Meer weten? Zie www.thealchemyoflove.org

maandag 8 april 2013

De Geluksepidemie


Al die tijd dacht ik: ‘Dit meisje is een Fee, net Tinkelbel!’ 

Na een ceremonie was ik even bij haar gaan zitten waarna ik even haar hand vastnam. 

Nadat ze een klein kerstomaatje in haar mond liet openspatten vroeg ze: ‘Wil je met mij mee naar de Zon?’

Nog nooit had iemand me zoiets voorgesteld. Al lachend antwoordde ik haar dat ik best nieuwsgierig was. Ze vroeg me om mijn ogen te sluiten en sloot ook zelf haar ogen. Ik hoorde haar langzaam in- en uitademen waarna ik plots met een ruk naar omhoog gesleurd werd. Ik bedoel dat mijn energetisch Lichaam de lucht inschoot. Alles gebeurde vliegensvlug. Ik realiseerde me dan ineens dat ik naar de Zon aan het gaan was. Voor mijn geestesoog verscheen een steeds groter Licht. En ik voelde ook meer en meer de Warmte van de zonnestralen. Deze stralen doordrongen mijn héle Lichaam. Het deed me even vergeten dat ik een Lichaam had. Het was alsof ik met mijn Bewustzijn overal naartoe kon. 


‘Zo. Dat was dan ons blitzbezoekje,’ zei ze na een tijd die wel een Eeuwigheid leek. 

Ik deed mijn fysische ogen opnieuw open, zag haar voldaan glimlachen, kreeg nog net een ‘dankjewel’ over mijn lippen en ging een beetje verder op een stoel zitten om even te bekomen. 

Op een nacht droomde ik van haar en zag twee feeënvleugels fladderen achter haar rug. Met haar toverstokje tikte ze driemaal zachtjes op mijn hoofd. Daarna haalde ze diep adem en blies een warme zeepbel vol sterren naar mij. De zeepbel spatte open tegen mijn kruin en ineens voelde ik een felle Zon op mijn voorhoofd branden. Het Licht verblindde me bijna.

Ik hoorde haar lachen terwijl ze zei: ‘Ken jij de geluksepidemie Mohammed?’

Ze bracht me die nacht in mijn droom op de hoogte van een wereldwijde epidemie die bezig is zich te verspreiden met een razende snelheid. 

‘Miljarden individuen gaan er de volgende jaren mee besmet raken,’ verkondigde ze in die droom. 

‘De mensen zullen de neiging krijgen om zich te laten leiden door hun eigen Intuïtie in plaats van te handelen onder de druk van angsten, opgedrongen ideeën en geconditioneerd gedrag vanuit het verleden,’ beweerde ze daarna, ‘Ze zullen ook een totaal gebrek aan interesse vertonen om anderen te beoordelen, zichzelf te veroordelen, en om zich bezig te houden met al wat conflicten kan voortbrengen. ‘Mensen en dingen appreciëren zoals ze zijn’, gaat de algemene norm worden!’

Terwijl ze dit zei voelde ik haar hand op mijn arm. Alsof ze mij wou wakker maken kneep ze even heel zachtjes. Er ging een stroom ontspannende Energie door me heen.

Met een knipoog zei ze: ‘De Mensen zullen ook hun capaciteit verliezen om zich zorgen te maken en kunnen in zichzelf het verlangen zien ontstaan om op een Positieve manier te veranderen zodat Liefde ten volle ontwikkeld wordt. Blijkbaar wordt dit één van de ergste symptomen! Aanvallen van glimlachen worden daarom normaal. De mensen zullen Blijheid en Licht brengen, in plaats van kritiek of onverschilligheid.’

Daarna nam ze mij bij mijn schouders vast en kwam langzaam in mijn oor fluisteren: ‘En jij… jij gaat een gevoel van Verantwoordelijkheid en Geluk vinden zodat je aan de Wereld je dromen over een Overvloedige, Harmonieuze en Vredevolle toekomst zal willen aanbieden!’ 

Terwijl ze dit zei lachte ze weer en gaf me een bevestigend schouderklopje. Dan draaide ze zich om en terwijl ze in het ijle verdween zwaaide ze met haar hand.

‘Daaag…!’ hoorde ik nog vanuit de verte.

Dit was een droom maar het kon evengoed écht zijn. Het was geen ‘gewone’ droom. De ‘Fee’ had gelijk. Ik zit hier nu immers te schrijven met mijn schattebout over Vrede, Harmonie en Liefde. En dit wil ik de Wereld aanbieden zoals ze zei. 


Graag verwijzen wij ook naar ons boek 'De Alchemie van de Liefde' zie www.thealchemyoflove.org en www.lifefocus.be,

Het team van 'De Alchemie van de Liefde'.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten